معرفی پژوهشگاه فرهنگ، هنر ارتباطات
Institute of Culture, Art and Communication
«پژوهشگاه فرهنگ، هنر ارتباطات» وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1380 تاسیس شد و پژوهشکده های آن شامل مطالعات میان رشته ای فرهنگ، ارتباطات فرهنگی بین الملل، هنر و رسانه، مطالعات دینی فرهنگ، هنرهای سنتی-اسلامی، مطالعات اجتماعی، آئین های مذهبی و ادبیات ایران، مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی می شود. هدف پژوهشگاه ارتقا فرهنگ از طریق انجام پژوهش های علمی در حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات است. وظایف پژوهشگاه عبارت است از:
- - انجام پژوهش در حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات
- - ایجاد ارتباط علمی با نیروهای متخصص و خلاق در مراکز علمی و پژوهشی
- - اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاربست یافته های پژوهشی در جامعه
- - برگزاری همایش های فرهنگی داخلی و بین المللی
- اهتمام به انتشار تالیفات، ترجمه ها و گزارش های پژوهشی به صورت مکتوب و چند رسانه ای
پژوهشگاه فرهنگ، هنر ارتباطات دو مجله علمی با عنوان «نامه پژوهش» و «نامه پژوهش فرهنگی» با زمینه فرهنگی و اجتماعی و همچنین یافته های پژوهشی و نظر سنجی منتشر می کند. از کتاب های منتشرشده از سوی پژوهشگاه می توان به «فناوری های نو و فرهنگ»، «چشم انداز های تحولات رادیو و تلویزیون در ایران»، «وسائل ارتباط جمعی و تغییر ارزش های اجتماعی»، «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک»، و «جامعه شناسی مصرف موسیقی» اشاره کرد.
منبع : گزارش های راهبردی رسانه
دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها