@font-face { font-family: myFont; src: url('time new roman.ttf'), url('time new roman.eot'); } بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۵ :: Media Literacy & Cyber Culture

Media Literacy & Cyber Culture

Towards Islamic Approach

Media Literacy & Cyber Culture

Towards Islamic Approach

Media Literacy & Cyber Culture

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۶ارديبهشت

جهان سوم:
اصطلاحی است که در دهه‌های 1950 و 1960 رواج یافت و مقصود از آن مجموعة کشورهای تازه استقلال یافته قاره آسیا و آفریقا و همچنین کشورهایی که نه در زمره کشورهای توسعه‌یافته سرمایه‌داری به‌شمار می‌آید و نه از شمار توسعه یافته کمونیست می‌باشند. (چین، کره جنوبی و کامبوج). عنوان‌های همردیف این اصطلاح مانند توسعه‌نیافته، کمتر توسعه‌یافته یا در حال توسعه است. مفهوم جهان سوم بیشتر کشورهای آمریکایی لاتین، کشورهای آسیایی و آفریقایی را دربرمی‌گیرد.
در دهه‌های 1950 و 1960 یک جنبش سیاسی و بین‌المللی در این کشورها برای کسب هویت خاص سیاسی و اخلاقی در برابر دو بلوک شرق و غرب پدید آمد که رهبران آن از هند، مصر، اندونزی و یوگسلاوی بودند. کنفرانس باندونگ یا (بلگراد) از رهبران این کشورها بود که با نام غیرمتعهد در پی کسب هویت تازه بین‌المللی بودند، اما ضعف بنیه اقتصادی، بحران‌ها سیاسی, آنها را به سوی یکی از دو بلوک شرق و غرب کشاند و اگرچه بسیاری از کشورهای غیرمتعهد همچنان به سیاست عدم تعهد ادامه می‌دهند، اما عملاً به یکی از دو بلوک گرایش دارند. در اواخر برخی نویسندگان غربی تقسیم‌بندی تازه‌ای کردند و کشورهای رو به توسعه و دارای منابع طبیعی مانند کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه را جهان چهارم نامیدند.
شایان فخاری
۲۶ارديبهشت

How to Analyze an Advertisement

 

Finding Ads' Hidden Messages

By Arthur Asa Berger

 

There's more to advertising's message than meets the casual eye. An effective ad, like other forms of communication, works best when it strikes a chord in the needs and desires of the receiving consumer -- a connection that can be both intuitive and highly calculated.

The following questions can help foster an awareness of this process. Use them for class or group discussions or your own individual analysis of ads or commercials. You may be surprised by the messages and meanings you uncover.

شایان فخاری
۲۴ارديبهشت

یکی از مهم ترین پایه های سواد رسانه ای، توانایی تولید پیام می باشد. اینترنت و فضای مجازی یکی از مهم ترین بستر های انتقال و تولید پیام می باشد. از سوی دیگر  رنگ، کنتراست (تضاد) و بعد در ژورنالیسم دیداری (Visual Journalism) نقش کلیدی ایفا می‌کنند. هر رنگ، الهام بخش یک حس یگانه یا مفهوم احساسی است و تلفیق رنگها گزینه‌های بیشتری را برای طراحی در اختیار قرار می‌دهد. ترکیب دو یا چند رنگ، کنتراست یا تضاد تشکیل می‌دهد و چند لایه رنگ، بعد یا پس زمینه ایجاد می‌کند. تمام این تکنیک‌ها کنار هم راه‌های قدرتمندی را برای تکمیل صورت نوشتاری واژگان ارائه می‌دهد. این درسنامه کمک می‌کند تا درباره رنگ تصمیمات آگاهانه بگیرید. به منظور درک بهتر درسنامه، بهتر است ابتدا با اصطلاح‌های زیر آشنا شوید.

شایان فخاری
۲۴ارديبهشت

گزینشگری و تفکر انتقادی در انتخاب رسانه

گفتگو با دکتر سید وحید عقیلی

تعاریف و تعابیر متفاوتی از سواد رسانه‌ای وجود دارد  براساس یک تعریف سواد رسانه ای نوعی درک متکی بر مهارت است که  براساس آن می توان  انواع رسانه‌ها و تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. در واقع سواد رسانه ای نوعی گزینشگری بر مبنای تفکر انتقادی نسبت به رسانه و محتوی آن است.

شایان فخاری
۰۷ارديبهشت

کتاب «نظریه‌های جامعه اطلاعاتی» مهم‌ترین کتاب فرانک وبستر به شمار می‌رود. جایگاه این کتاب برای او چنان است که برای هر چاپ جدید، عملا ویرایشی جدید از کتاب ارائه کرده است. کتاب نخستین بار سال ۱۹۹۵ میلادی توسط انتشارات راتلج منتشر شد. چاپ دوم (و همزمان ویرایش دوم) سال ۲۰۰۲ میلادی و چاپ سوم (و همزمان ویرایش سوم) سال ۲۰۰۶ میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. 

شایان فخاری