@font-face { font-family: myFont; src: url('time new roman.ttf'), url('time new roman.eot'); } بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: Media Literacy & Cyber Culture

Media Literacy & Cyber Culture

Towards Islamic Approach

Media Literacy & Cyber Culture

Towards Islamic Approach

Media Literacy & Cyber Culture

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱ارديبهشت

 

کتاب «اینترنت» در پی معرفی اینترنت به عنوان یک فناوری ارتباطی است، و به جای اینکه فقط به ویژگی های فناورانه آن توجه کند، بر فرصت های ارتباطی آن، محدودیت های ناشی از آن و کاربردهای حاصل از آن هم تاکید می کند .

شایان فخاری
۳۱ارديبهشت

 

کتاب «رویکرد دو فضایی به آسیب ها، جرایم، قوانین و سیاست های فضای مجازی» دارای شش بخش با عناوین تحلیل پارادایمی و مفهومی آسیب‌ها و جرایم در فضای مجازی ، مطالعه مفهومی و سنخ شناسی جرایم و آسیب‌ها در فضای مجازی ؛ مطالعه موردی ، مطالعه رفتارشناختی آسیب ها در فضای مجازی ، مطالعه سیاست‌های کشوری و بین المللی پیرامون آسیب‌ها در فضای مجازی ، مطالعه تطبیقی حقوقی قوانین جرایم و آسیب‌ها در فضای مجازی و همچنین نتیجه‌گیری  ؛ آینده اندیشی و برنامه‌ریزی پیشگیرانه و کنترل آسیب‌ها و جرایم مجازی می‌باشد .

شایان فخاری
۲۹ارديبهشت

کتاب "Communication For Result" نوشته چری همیلتون ، به بررسی انواع ارتباط (کلامی، غیرکلامی و..) و همچنین چگونگی ارتباطات درون سازمانی برای ارتقا و رشد سازمان می پردازد .

شایان فخاری
۲۸ارديبهشت

اولین گام به سوی ارائه الگوی بومی از« سواد رسانه ای» ارائه تعریفی جامع و مانع از این اصطلاح است. جهت تحقق این امر ابتدا می بایستی به بررسی تعریف های ارائه شده از سوی اندیشمندان این حوزه پرداخت . در این پست به ارائه تعریف های سواد رسانه ای که برگرفته شده از کتاب «نظریه سواد رسانه ای، رهیافتی شناختی» نوشته جیمز پاتر می پردازیم و در پست های بعدی به نقد و بررسی هر یک از این تعاریف خواهیم پرداخت.

شایان فخاری
۲۴ارديبهشت

 

سازمان یونسکو

این سازمان از دهه 1960 به پشتیبانی از آموزش رسانه ای پرداخت و برنامه ای جهانی را شروع به اجرا نمود . از نظر کارشناسان یونسکو، آموزش رسانه ای به مثابه راهکاری مناسب توان جبران نابرابری های اطلاعاتی بین کشورهای شمال و جنوب را دارد، زیرا کشورهای شمال به تولید، کنترل  و توزیع  اطلاعات می پردازند و از سوی دیگر کشورهای جنوب صرفا دریافت کننده منفعل اطلاعات هستند. از نظر یونسکو راهکار مناسب جهت خارج کردن کشورهای جنوب ازوضعیت انفعال، آموزش رسانه ای و مهارت های فردی به منظور تحلیل و تفسیر پیام های رسانه ای مخاطبان است . (طلوعی، 1391:37)

از اواسط دهه 1970 میلادی، موضوع سواد رسانه ای در برخی کشورها مثل آمریکای لاتین و کشورهای اروپایی مانند، ایتالیا و اسپانیا مورد توجه قرار گرفت . اصلی ترین هدف آموزش رسانه ای در این کشورها برطرف کردن نابرابری های اطلاعات بین کشورهای پیشرفته و عقب افتاده بود .

آفریقای جنوبی: آموزش سواد رسانه ای به منظور ارتقای سطح آموزش عمومی مورد استفاده قرار گرفت .

در کشورهای انگلیسی زبان(اسکاتلند، استرالیا): آموزش سواد رسانه ای به مثابه بخشی از آموزش مهارت های زبانی محسوب می گردد. (طلوعی، 1391:38).

شایان فخاری
۲۴ارديبهشت

تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة،وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا،و فَضلُ الفَقیه علی العابد کَفَضلِ الشمسِ علی الکواکب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً
در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، کلید بصیرت و کمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شکوهمند در امور دین ودنیاست. و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر کواکب، و کسی که در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد
.

تحف العقول ص410

 

شایان فخاری
۲۳ارديبهشت

نرم افزار شخصیت پردازی و الگوسازی

امروزه یکی از ضعف های جدی در حوزه علوم انسانی کاربردی نبودن پژوهش های صورت گرفته می باشد. به این معنا که در حوزه های گوناگون علوم انسانی پژوهش های مفید و ارزنده ای صورت پذیرفته است ولی به دلیل اینکه برخی پژوهش ها شامل مطالب ثقیل و گاه غیر قابل فهم برای مخاطبان غیر دانشگاهی می باشد، یا از سویی دیگر مطالب تنها به صورت مکتوب می باشد،  پژوهش هایی از این دست غیر قابل استفاده برای مخاطبان می باشد . لذا با توجه به این موضوع اهمیت کاربردی کردن پژوهش های علوم انسانی ضروری به نظر می رسد .

شایان فخاری
۲۳ارديبهشت

کتاب «درآمدی بر فرهنگ های سایبر» راهنمایی قابل فهم برای اشکال، اعمال و معانی عمده این حوزه که به سرعت در حال رشد است، فراهم می کند. دیوید بل ضمن ضمن بحث درباره تکامل سخت افزار و نرم افزار تا ظهور فیلم و داستان های تخیلی سایبرپانک، خوانندگان را با جنبه های کلیدی فضای سایبر، شامل اینترنت، تکنولوژی های تصویر برداری دیجیتالی، بازی های کامپیوتری و جلوه های ویژه کامپیوتری آشنا می سازد. 

هر فصل حاوی«لینک داغ» به مقاله های کلیدی درکتاب مجموعه مقالات فرهنگ های سایبر است که به پیشنهاد هایی برای مطالعه بیشتر و جزئیات وب سایت ها را به همراه دارد.

شایان فخاری