میزگرد تخصصی «سواد اطلاعاتی؛ کاربردها، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی» در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با حضور استادان صاحبنظر برگزار می شود.
در هنگام دیدن فیلم اگر انسان سواد رسانه ای داشته باشد، گاهی ممکن است به او بربخورد که مثلا شاید همه چیز صحنهپردازی شده است که من را تغییر دهد. اما اگر هشیاری وجود نداشته باشد، در حقیقت یک سلطه خاموش برای فرد ایجاد میشود.
امروزه تعداد رسانه ها به شدت زیاد شده است. فراوانی و تعداد کثیر این مجراهای اطلاع رسانی و خبر پراکنی این ذهنیت را ایجاد می کند که مالکیت و تنوع دیدگاه ها بسیار متنوع و گوناگون شده و لذا دیگر تک صدایی و انحصار گرایی در عرصه رسانه ها به پایان رسیده است. اما باگدیکیان در کتاب « انحصار نوین رسانه ای » می کوشد تا نشان دهد چگونه با وجود این حجم عظیم رسانه ها مالکیت رسانه ای در دست تعداد معدودی است.